www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۱:۳۴ 1395/02/25

استعفای من واقعی بود نه تاکتیکی/ نام فدراسیون تغییر می کند

محمود رشیدی گفت: به دلیل مشکلات جسمانی از سمت خود در فدراسیون ورزشهای رزمی استعفا دادم و افرادی که شایعه تاکتیکی بودن آن را ساختند ، سخت در اشتباه هستند. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز  و به نقل از خبرگزاری مهر رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی چندی پیش از سمت خود به دلیل بیماری استعفا […]

محمود رشیدی گفت: به دلیل مشکلات جسمانی از سمت خود در فدراسیون ورزشهای رزمی استعفا دادم و افرادی که شایعه تاکتیکی بودن آن را ساختند ، سخت در اشتباه هستند.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز  و به نقل از خبرگزاری مهر رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی چندی پیش از سمت خود به دلیل بیماری استعفا داد و شنبه هفته گذشته با مخالف وزیر ورزش و جوانان به محل کار خود بازگشت. در فاصله چهار روزه بین این استعفا و مخالف وزیر شایعات زیادی پیرامون نوع استفعا در بین اهالی رزمی منتشر شد.

خیلی از اهالی این رشته ها معتقد بودند که فشار سبک ها و انجمن های رزمی در پی تغییرات دلیل اصلی این استعفا بوده و بیماری و مشکلات جسمانی تنها توجیه کردن استعفا بوده است. شایعاتی که رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی همه آنها را رد کرد.

محمود رشیدی ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: به هیچ عنوان مسائلی را که مطرح شده قبول ندارم ، اصولا فردی نیستم که در بین راه کاری را نیمه کاره رها کنم. هر کاری را با مطالعه آغاز کرده و تا انتها پیش می برم. نمی دانم این شایعات از کجا بیرون می آید. قبل از تعطیلات نوروز به مشکلات جسمانی و ناراحتی قبلی مواجه شده و در اواخر فروردین ماه نیز چند روزی در بیمارستان بستری شدم همین موضوع باعث شد کار از ادامه کار در فدراسیون استعفا دهم.

وی ادامه داد: هیچ مسئله دیگری غیر از بیماری دلیل این استعفا نبوده و نمی دانم چرا مسائلی غیر از واقعیت را برای این کار عنوان کرده اند. در فدراسیون ورزشهای رزمی کارهای زیربنایی را آغاز کرده و در حال به ثمر نشستن است و دلیلی ندارد که بخواهم به این سادگی میدان را خالی کنم.

رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی در خصوص شایعه اختلاف با علیرضا امینی نایب رئیس فدراسیون هم گفت: این هم از آن شایعاتی است که بیشتر به طنز شبیه است. بنده هیچ مشکلی با نایب رئیس فدراسیون ندارم و در مدتی هم که بنده حضور نداشتم ایشان قصد کناره گیری از فدراسیون را داشت که با مشورت بنده ماند و کارها را به خوبی پیگیری کرد.

2073773

رشیدی در پاسخ به این سئوال که قرار بود امینی را به جای به شما به عنوان سرپرست منصوب کنند گفت: شعبانی بهار با بنده صحبت کرد که در صورت پذیرش استعفا شما کسی را معرفی خواهی کرد یا خیر که بنده علیرضا امینی را معرفی کرد و عنوان داشتم که بهترین شخص برای ادامه کار است. بعد هم که وزیر با رفتن بنده مخالف کرد و این کار منتفی شد و امینی پس از مشورت با بنده برای انتخابات فدراسیون جودو ثبت نام کرد.

وی به اقدامات آتی خود در فدراسیون ورزشهای رزمی هم اشاره کرد و گفت: مهمترین برنامه ما تغییر نام فدراسیون است که هیات رئیسه مصوبه کرد و با موافقت وزیر ورزش هم مواجه شده است. در صورتی که این کار محقق شود می توانیم بسیاری از مشکلات خود را مرتفع کرده با برنامه ریزی بهتری کار را پیش ببریم. نام کنونی فدراسیون شائبه زیادی حتی در مجامع بین المللی ایجاد کرده است.

رئیس فدراسیون ورزشهای رزمی ادامه داد: نام پیشنهادی ما فدراسیون « انجمن های رزمی» است. در صورت تغییر نام می توانیم انجم های رزمی را به خوبی ساماندهی کنیم. در واقع انجمن هایی چون هاپکیدو ، ساواته ، آی کیدو ، موی تای ، سامبو و…. در این طرح  استقلال خود را حفظ کرده و برنامه های خود را مطابق با سیاست های فدراسیون پیش می برند و ما هم نقش نظارتی خود را خواهیم داشت.

رشیدی در مورد تصدی گری فدراسیون بر این انجمن ها گفت: ما به هیچ عنوان و در هیچ زمانی به دنبال نقش تصدی گری در این انجمن ها را نداشته و نخواهیم داشت. در واقع حجم بالای سبک ها و رشته های تحت پوشش فدراسیون این اجازه را نمی دهد. ولی همه باید تابع قوانین و سیاست های فدراسیون باشند. به صراحت عنوان می کنم که اهل دخالت در امور انجمن ها نیستم و استقلال آنها را به رسمیت می شناسیم ولی بر اساس قوانین فدراسیون نه چیز دیگر.

رئیس فدراسیون در پایان به مشکلات کیک بوکسنیگ واکو هم اشاره کرد و گفت: این مشکلات از زمانهای قبل که این رشته در فدراسیون کاراته فعالیت می کرد و بعد هم که این فدراسیون منتقل شد ، وجود داشت و روسای قبلی هم این مشکلات را تجربه کرده اند که گویا حل نشدنی است. مسئول این سبک در تشکیلات بین المللی مسئولیت دارد و در داخل هم انتظاراتی دارد که انجام آن برای ما امکانپذیر نیست. امیدوارم مسئولان ورزش کشور مشکل این رشته را به شیوه ای حل کنند که ورزشکاران آن بیش از این لطمه نخورند.

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.