www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۲:۴۱ 1396/05/13

استادیوم آزادی نه ، افراسیابی آزاد / حال و هوای متفاوت لیگ سیزدهم جودو مردان به خاطر حضور بانوان

رقابت های لیگ برتر جودو پس از وقفه طولانی از امروز کلید خورد و دوباره ورزشکاران رودرروی هم قرار می گیرند اما رقابت های امسال به خاطر حضور بانوان در سالن حال و هوای دیگری دارد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، هفته اول سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر و دسته یک جودو کشور (جام ولایت ) بعد از وقفه یک ساله، از امروز در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد.

نکته قابل توجه در رقابت های امسال لیگ برتر این است که مجوز حضور بانوان در سالن برگزاری مسابقات صادر شده است، هر چند با توجه به اینکه در سالن افراسیابی رختکن برای تعویض لباس محدود است و بیشتر ورزشکاران در جایگاه تماشاگران، لباس مسابقه خود را برتن می کنند، همچنین به خاطر باز شدن پیراهن جودوکاران پس از زدن هر فن گرفتن این مجوز کمی عجیب به نظر می رسد اما با یک نظرسنجی ساده از اهالی جودو به راحتی می توان دریافت که آنها از این اقدام فدراسیون و سازمان لیگ رضایت کامل دارند.

در شرایطی که بانوان برای رفتن به استادیوم و تماشای فوتبال دست به دامان رئیس جمهور و وزیر ورزش شده اند و بازیکنانی مانند علی کریمی، مسعود شجاعی و… در تکاپوی گرفتن جواز حضور برای بانوان افتاده اند، اما این اتفاق در جودو بسیار راحت رخ داده است.

مدنی: حضور بانوان، در سالن ارزشمند است

رضا مدنی، پیشکسوت جودو می گوید از من برای تماشای رقابت های لیگ دعوت نکرده بودند و به همین دلیل به سالن نرفتم اما وقتی طبق قوانین کشور این مجوز به بانوان داده شد و در سالن حضور داشتند، پس اتفاق بزرگی رخ داده است، زیرا اگر مادری تفکر ورزشی داشته باشد آن را به فرزند هم منتقل می کند، حضور بانوان می تواند نقطه قوتی برای مسابقات تلقی شود و اینکه یک مادر می تواند مبارزه فرزندش را در تاتامی ببیند به نفع فرزندش هم هست.

قاسمی نژاد: همه جای دنیا بانوان مجوز حضور در سالن را دارند

امیر قاسمی نژاد ، ملی پوش باسابقه جودو که در رقابت های لیگ برتر امسال در تیم پاس خراسان رضوی هم مربی است و هم بازیکن، نظرش را درباره حضور بانوان در سالن اینطور بیان کرد: از نظر من حضور بانوان در سالن اتفاق خوبی است و بچه های جودو وقتی می بینند خانواده هایشان از نزدیک شاهد تلاششان روی تاتامی هستند انگیزه بیشتری برای مبارزه پیدا می کنند، در همه جای دنیا به همین شکل است و زنان مشکلی برای حضور در سالن ها ندارند، این اتفاق زودتر هم می توانست بیفتد.

علی اکبری: لباس جودوکاران پوشیده است و مشکلی برای حضور بانوان نیست

الیاس علی اکبری دارنده مدال طلای کوراش جهان هم که امسال برای تیم نفت مبارزه خواهد کرد نظر مثبتی راجع به حضور بانوان دارد: لباس جودوکاران پوشیده است و از این نظر مشکلی برای حضور خانم ها در سالن نیست بنابراین حضور بانوان در سالن می تواند برای جودوکاران مفید باشد و خانواده ها را به این رشته ورزشی بیشتر علاقه مند کند.

خسرویار: تماشای مسابقه باید مثل سینما رفتن شود

کوروش خسرویار، رییس هیئت خراسان شمالی هم که سابقه قهرمانی با تیم میزان در لیگ برتر را دارد، می گوید باید همه رشته های ورزشی به این سمت بروند که ورود بانوان برای تماشای بازی هایشان آزاد شود: ما امسال در لیگ برتر تیمی نداریم ، اما از نظر من حضور بانوان در سالن اتفاق خوبی است باید از یک جایی این اتفاق شروع می شد، همه رشته های ورزشی باید به این سمت بروند، این ورزش ها خانوادگی هستند، چطور خانواده ها می توانند برای تماشای یک فیلم باهم به سینما بروند؟ تماشای مسابقه هم باید مثل همین سینما رفتن باشد، این اتفاق در لیگ تکواندو زودتر افتاد و حالا نوبت به لیگ جودو رسیده است.

پاس خراسان رضوی، شانس اول قهرمانی

رقابت های لیگ برتر جودو یک سال تعطیل بود، با شروع این پیکارها اما دوباره شور و هیجان به جودوکاران بازگشته است .تیم پاس خراسان رضوی با در اختیار داشتن ۷۰ درصد جودوکاران ملی پوشی همچون، سعید ملایی، محمد بریمانلو، محمد رشنونژاد و جواد محجوب شانس اول قهرمانی است هر چند از نظر الیاس علی اکبری ، تیم نفت هم به خاطر در اختیار داشتن تیمی یک دست و جوان برای قهرمانی خیز برداشته است.
اما چشم رضا مدنی از کیفیت داشتن مسابقات لیگ آب نمی خورد: به نظر من کیفیت مسابقات لیگ چند سالی است که بسیار پایین آمده است، فکر نمی کنم امسال هم این موضوع تکرار نشود با این وجود امیدواریم شاهد مبارزه های خوبی باشیم.

ماجرای مربی، بازیکن شدن قاسمی نژاد

امیر قاسمی نژاد امسال مجبور است هم به روی تاتامی برود هم جزو کادر فنی باشد، وی درباره علت این اتفاق گفت: سال گذشته که لیگ برگزار نشد من با پاس خراسان رضوی قرارداد بسته بودم و مبلغی هم دریافت کردم اما چون مسابقه ندادیم قرار شد امسال در لحظات حساس و جایی که تیم به حضورم احتیاج دارد روی تاتامی بروم ، از سوی دیگر جزو کادر هم هستم.

پول، حلقه گم شده در لیگ جودو

رقابت های لیگ جودو با استقبال کمی از سوی حامیان مالی روبه رو است و هرچند جودوکاران با تیمشان قرارداد می بندند اما این رقم بسیار ناچیز است جودوکاران می گویند پول در مسابقات نیست و ما مجبوریم با مبلغ بسیار پایین روزگار بگذرانیم.
خسرویار هم علت تیم ندادن خراسان شمالی در لیگ را همین مشکل مالی می داند: متاسفانه به مشکل مالی خوردیم ، حامی مالی قبلی ما هم ورشکسته شد و مجبور شدیم امسال کنار گود بنشینیم.
نکته جالب اینجاست که حامی مالی سازمان لیگ جودو قرار است جوایز نفیسی را به قید قرعه به تماشاگران حاضر در سالن شهید افراسیابی اهدا کند! ای کاش کمی از این جوایز نفیس در جیب ورزشکاران می رفت.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید