www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۳:۵۸ 1397/06/24

اسبقی : تکواندو ایران برای موفقیت بیشتر نیاز به امکانات دارد

ملی پوش سابق تیم تکواندو ایران گفت: امیدوارم مسئولان ورزش کشور به تکواندو هم نگاهی ویژه بیندازند و ورزشکاران از نظر مالی و امکانات حمایت شوند تا بدون دغدغه تمرین کنند و به فکر موفقیت و افتخار آفرینی در مجامع بین المللی باشند.

بهنام اسبقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری رزم آور در خصوص عملکرد تیم تکواندو ایران در بازیهای آسیایی جاکارتا گفت: به نظر من نسبت به تیمی که در اختیار داشتیم ، عملکردمان قابل قبول بود و نتیجه خوبی گرفتیم، بخشی و حسینی که به فینال راه پیدا کردند به مراتب بهتر از سایر ملی پوشان بودند. امیدوارم تیم ملی تکواندو ایران روز به روز بیشتر رشد کند و به روزهای اوج بازگردیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تکواندوکاران باتجربه نتوانستند عملکردی به خوبی ملی پوشان تازه وارد داشته باشند، اظهار داشت: همه جای دنیا به این شکل است که ورزشکاران بعد از کسب مدال تا حدودی افت می کنند. قبل از بازیهای آسیایی جاکارتا همه از ملی پوشان باسابقه مثل مهدی خدابخشی انتظار داشتند که با مدال طلا بازگردد، همین انتظارات روی یک ورزشکار باعث می شود از نظر روانی فشار زیادی را تحمل کند و استرسش بیشتر شود. نباید توقع داشت کسانی که چند بار مدال می گیرند در همه سفرها با مدال طلا برگردند.

ملی پوش سابق تکواندو تاکید کرد: حضور با تجربه ها نباید مانع از این شود که تکواندوکاران تازه وارد را ندید بگیریم، باید به آنها هم فرصت داد و اعتماد کرد تا رشد کنند، البته این اتفاق در تیم تکواندو ایران رخ داده است.
وی عملکرد عسکری، سرمربی تیم تکواندو ایران را اینطور ارزیابی کرد: عسکری پیش از این هم در کنار تیم بوده و مدت حدود ۶ ماهی که به عنوان سرمربی، تیم تکواندو ایران را در اختیار گرفت موفق شد تیم را یک دست و منسجم کند و به همین دلیل هم فکر می کنم تاکنون عملکرد خوبی داشته است، برایش آرزوی موفقیت می کنم.

اسبقی خاطرنشان کرد: البته باید به این موضوع هم اشاره کنم که همه عملکرد یک تیم تنها به سرمربی برنمی گردد. وزارت ورزش و جوانان و مسئولان ورزش کشور هم باید به تکواندو رسیدگی بیشتری کنند ، ما از بسیاری امکانات اولیه در تیم ملی محروم هستیم . برای مثال سیستم ثابت برای تمرین نداریم و هفته ای یک بار برایمان سیستم می آورند یا حضور در مسابقات تدارکاتی بسیار در موفقیت تیم نقش دارد که از آن محروم هستیم و نمی توانیم مانند کشورهای دیگر در تورنمنت های مختلف پا بزنیم و تجربه کنیم.

ملی پوش سابق تکواندو ایران افزود: از مسئولان می خواهم تا به ورزش المپیکی تکواندو بودجه بدهند، کاش مانند والیبال به رشته تکواندو هم پول تزریق می شد، یک ورزشکار نباید دغدغه معیشت و خرج زندگیش را داشته باشد تا تمام فکر و ذهنش را درگیر تمرین کند. امیدوارم اتفاق های خوبی برای تکواندو بیفتد تا در المپیک ۲۰۲۰ موفق باشیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید