www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۸:۱۰ 1393/09/11

از سوی مکزیکی‌ها؛ برنامه مسابقات جام‌جهانی تکواندو اعلام شد

در مسابقات جام‌جهانی این دوره از رقابت‌ها 16 تیم کره‌جنوبی، ایران، مکزیک، روسیه، چین، چین‌تایپه، آلمان، کوبا، اسپانیا، آذربایجان، مصر، فرانسه، تونس، ترکیه، گابن و تایلند رقابت می‌کنند. هجدهمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی، 15 و 16 آذرماه به میزبانی “کوئرتارو” مکزیک پیگیری و تیم ملی تکواندوی کشورمان با 7 تکواندوکار در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. […]

در مسابقات جام‌جهانی این دوره از رقابت‌ها 16 تیم کره‌جنوبی، ایران، مکزیک، روسیه، چین، چین‌تایپه، آلمان، کوبا، اسپانیا، آذربایجان، مصر، فرانسه، تونس، ترکیه، گابن و تایلند رقابت می‌کنند.

هجدهمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی، 15 و 16 آذرماه به میزبانی “کوئرتارو” مکزیک پیگیری و تیم ملی تکواندوی کشورمان با 7 تکواندوکار در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

به گزارش “رزم نیوز” ، هجدهمین دوره مسابقات جام‌جهانی با حضور 16 تیم برتر جهان، از 15 آذرماه به مدت 2 روز به میزبانی “کوئرتارو” مکزیک برگزار می‌شود که طبق برنامه اعلام شده از سوی کمیته برگزاری مسابقات، ورود و ثبت نام تیم‌ها فردا(چهارشنبه) انجام خواهد شد.

جلسه سرپرستان و قرعه‌کشی مسابقات جمعه (14 آذرماه) برگزار و وزن‌کشی تمامی ورزشکاران نیز در همین روز انجام می‌پذیرد.مسابقات مقدماتی و یک چهارم نهایی و همین طور مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها شنبه(15 آذرماه) و مسابقات مرحله نیمه نهایی و نهایی نیز روز یکشنبه (16 آذرماه) برگزار می‌شود.

روش برگزاری این مسابقات به صورت سنتی تیمی و تگ تیم است و هر تیم متشکل از 5 ورزشکار اصلی و 2 ورزشکار ذخیره در این رقابت‌ها حضور دارد. مسابقات مقدماتی و یک‌چهارم نهایی این رویداد در 3 راند انجام می‌شود که راند اول 5 دقیقه و راند دوم و سوم به مدت 3 دقیقه برگزار می‌شود، مسابقات نیمه‌نهایی و نهایی نیز در 3 راند 5 دقیقه‌ای برگزار خواهد شد.

راند اول این رقابت‌ها بر اساس مسابقات‌سنتی تیمی برگزار می‌شود؛ به طوری‌که ورزشکاران هر تیم، با حریفان هم وزن خود مبارزه می‌کنند، اما راند دوم و سوم این رقابت‌ها بر اساس مدل تگ تیم انجام می‌شود و با صلاحدید مربی، تکواندوکاران بدون در نظر گرفتن ترتیب‌وزن به رقابت خواهند پرداخت که تعداد جایگزینی‌ها حداکثر 5 بار در راند 3 دقیقه‌ای و 12 بار در راند 5 دقیقه‌ای خواهد بود. در نهایت نیز تیمی که در مجموع راند یک، 2 و 3 بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، بعنوان تیم برنده معرفی می‌شود.

در مسابقات جام‌جهانی این دوره از رقابت‌ها 16 تیم کره‌جنوبی، ایران، مکزیک، روسیه، چین، چین‌تایپه، آلمان، کوبا، اسپانیا، آذربایجان، مصر، فرانسه، تونس، ترکیه، گابن و تایلند رقابت می‌کنند.

در مرحله‌گروهی، این 16 تیم به 4 گروه 4 تیمی تقسیم می‌شوند که براساس سیستم نوبت‌دهی، هر تیم باید در مرحله گروهی با 3 تیم دیگر همان گروه مسابقه دهد. در این مرحله هر تیم به ازای هر برد، 3 امتیاز و هر تساوی یک امتیاز را بدست می‌آورد و در پایان 2 تیم برتر در هرگروه مشخص‌شده و به طور اتومات به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود می‌کند. در این مرحله؛ قرعه یک‌چهارم نهایی بر اساس نتیجه تیم‌هایی که به این مرحله راه یافته‌اند، تعیین می‌شود.از دیگر تغییرات اعلام‌شده از سوی فدراسیون‌جهانی در این مسابقات، محدودیت وزن ورزشکاران یک کشور است که بر این اساس:

وزن کلی 7 ورزشکار باید 509 کیلوگرم یا کمتر باشد.
وزن کلی 6 ورزشکار باید 437 کیلوگرم یا کمتر باشد.
وزن کلی 5 ورزشکار باید 365 کیلوگرم یا کمتر باشد.

در پایان این رقابت‌ها تکواندوکاران تیم نخست 20 امتیاز، تیم دوم 12 امتیاز و تیم سوم 7.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک 2016 به اندوخته‌های رنکینگ خود اضافه خواهند کرد.

تیم ملی تکواندوی کشورمان که با دعوت فدراسیون جهانی به عنوان دومین تیم‌ برتر جهان به این رقابت‌ها دعوت شده با 7 تکواندوکار در این رویداد شرکت خواهد کرد، فرزان عاشورزاده، هادی مستعان، محمد باقری‌معتمد، مسعود حجی‌زواره، علیرضا نصرآزادانی، فرزاد عبدالهی و مهدی خدابخشی 5 تکواندوکاری هستند که در این رقابتها به مصاف حریفانشان خواهند رفت. غلامحسن ذوالقدری (سرپرست)، بیژن مقانلو (سرمربی)، مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی‌ (مربی) در کنار تیم حضور دارند.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید