www.khabarrazmavar.ir

قوت گرفتن شائبه مهندسی شدن انتخابات، هر روز بیشتر از دیروز!

شناسه خبر : ۱۱:۱۳ 1398/04/01

از سرپرستی فدراسیون ورزش های رزمی تا کاندیداتوری فدراسیون های وزنه برداری و بیماری های خاص!!

مدیریت بر فدراسیون های ورزشی اگرچه الزاما مدیری فنی و یا سابقا قهرمان نمی خواهد، اما ورود مدیرانی عمدتا غیرورزشی و گاهی سفارش شده، در دراز مدت تیشه بر ریشه ورزش کشور خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، پدیده ورود غیرورزشی ها و سیاسیون در بدنه ورزش ایران، از حدود سه دهه پیش شکل جدی به خود گرفت. البته استدلال مسئولان رده بالای ورزش بابت به کارگیری مدیران ناآشنا به ورزش و عمدتا سیاسی، خدمت رسانی آنها به ورزش به جهت برخورداری از مناصب سیاسی و البته اقتصادی بود. امری که البته کمتر اجرایی شد و عملا صندلی مدیریت بر یکی از بخش های ورزش کشور، فرصتی مناسب برای دستیابی آنها به اهداف سیاسی، حزبی و اقتصادی این دست مدیران شد.

این پدیده متاسفانه در فدراسیون های رزمی شکل پررنگ تری به خود گرفت و در حالی که مسئولان این فدراسیون ها می بایست حداقل با ساز و کارهای اداره این قبیل فدراسیون ها آشنا باشند، اما متاسفانه کوچک ترین آشنایی با هنرهای رزمی نداشته اند.

به عنوان نمونه در حال حاضر فدراسیون رزمی ، سرپرستی را بر روی صندلی ریاستش می بیند که اولا، سابقه ای قوی در رشته های رزمی به ویژه مقوله مدیریتی ندارد، دوم و مهم تر این که سرپرست مذکور، از سوی مسئولان وزارت ورزش بر یکی از فدراسیون های مهم رزمی ایران به سرپرستی منصوب شده است. به طور قطع، وی و مدیرانی از این دست دلایلی برای ورزشی بودن و سابقه مدیریتی شان بر ورزش را بیان خواهند کرد، اما حقیقت چیز دیگری است و آن را باید در نگاه غیرتخصصی مدیران رده بالای ورزش کشور جستجو کرد. چرا که ورزش های رزمی ایران با پتانسیل بالای خود قطعا دچار قحط الرجال نیست و اساسا اهالی رزمی نیازی به ورود مدیران غیرتخصصی ندارند.

اما نکته بسیار مهم که وزارتی ها باید پاسخگوی آن باشند، این است که چرا مثلا همین سرپرست فدراسیون ورزش های رزمی در آن واحد، باید کاندیدای ریاست فدراسیون های وزنه برداری و بیماری های خاص نیز باشد؟ آیا معنای این قبیل مهره چینی ها چیزی جز مهندسی کردن انتخابات فدراسیون های ورزشی و در واقع انتصاب مدیر موردنظر وزارت ورزش است؟

برای یافتن پاسخ این پرسش، با سرپرست فدراسیون ورزش های رزمی تماس گرفتیم که پس از تلاش های فراوان، موفق به تماس شدیم، اما سرپرست مذکور به سوالات ما پاسخ نداد!

این قبیل رفتارها دقیقا غیرورزشی بودن چنین مدیرانی را اثبات می کند که با حمایت های وزارت ورزش صاحب منصب شده اند، منصبی که اگر برای اهالی رزمی نتیجه ای ندارد اما برای خودشان یک دنیا منفعت است!

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید