www.khabarrazmavar.ir

حال این روزهای جودو از زبان اهالی آن:

شناسه خبر : ۱۰:۰۹ 1396/05/03

از ادعای فوت خسروی نژاد و سکوت اجباری آخوندزاده تا جودوی تمیز رودکی!

محمد درخشان، رئیس فدراسیون جودو از ابتدای دوران جدید ریاستش در فدراسیون تا به امروز، تغییراتی اساسی در مسئولیت ها ایجاد کرده است که این تغییرات، عملا با سکوت اهالی این رشته رزمی روبرو شده است. گویی اهالی جودو در حال مطالعه فصل جدید تغییرات کتاب جودو و نتیجه گیری پایانی این فصل هستند!

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، جودوی ایران روزهای پر افت و خیزی را می گذراند. محمد درخشان پس از در اختیار گرفتن مجدد سکان هدایت فدراسیون و جلوس بر صندلی ریاست، خانه تکانی بزرگی را با برکناری برخی نفرات قدیم و انتصاب نفرات جدید، آغاز کرد.

این عزل و نصب ها هنوز با گذشت حدود ۱۰ ماه از ریاست درخشان ادامه دارد تا جایی که در مجمع عمومی سالیانه، تصمیم بر آن شد محمد بلوطی از سمت دبیری فدراسیون خداحافظی کند و جای خود را به موحد دانش، رئیس هیئت جودو استان قزوین بدهد.

همچنین شنیده می شود صندلی نایب رئیسی نیز به فرد دیگری واگذار خواهد کرد که هنوز آن فرد مشخص نشده است.

چند روز پیش هم تکلیف سرمربیان تیم های ملی بزرگسالان و جوانان مشخص شد و سرانجام درخشان تصمیم گرفت مجید زارعیان را که پس از گرفتن حکم سرمربیگری تیم ملی، عملا به هیچ کدام از اردوها یا اعزام ها دعوت نشده بود کنار بگذارد و محمد منصوری را به عنوان سرمربی بزرگسالان منصوب کند.

همچنین احمد کاظمی نیز به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب شد.

انتصاب محمود میران، قهرمان نقره ای جودو بعد از سال ها دوری از تاتامی به سمت مدیر فنی تیم های ملی هم یکی دیگر از تغییرات جدید و البته سورپرایز ویژه درخشان بود.

نکته قابل توجه اینجاست تیم های ملی جودو نوجوانان و جوانان به یکی از ضعیف ترین نتایج خود در رقابت های قهرمانی آسیا دست یافتند، اما فدراسیون به جای پرداختن به آن و پیدا کردن راه حل درست و کنکاش روی نقاط ضعف برای رفع آن، صرفا تصمیم به جابجایی برخی مهره ها گرفت.

رودکی: ما جودوی تمیزی را شروع کرده ایم، به طور قطع تبعاتی هم دارد

محمدرضا رودکی، مدیر سازمان تیم های ملی جودو این گفته را قبول ندارد که تیم های ملی نتایج قابل قبولی کسب نکرده اند و می گوید: ما یک جودوی ژاپنی و تمیزی را شروع کرده ایم، دیگر از نوجوانانمان نمی خواهیم وزن کم کنند یا به بچه ۱۵ ساله نمی گوییم وزنه سنگین بزن و برو مدال بگیر. دیگر دوره این رفتارها گذشته است و این روش ها منسوخ شده اند. ما قصد داریم تغییر بزرگی در جودو بدهیم و بدیهی است تبعاتی هم برایمان دارد.

وی افزود: ممکن است برخی مدال ها را از دست بدهیم، اما ارزش هدفی که در پیش گرفته ایم بالاتر از رنگ مدال است، هرچند از نظر من مدال ها بد نبود. جوانان ما دو نقره و دو برنز گرفتند. اگر یکی از نقره ها طلا می شد جایگاه ما هم در مجموع بالا می رفت با این وجود ناراضی نیستیم.

شرایطی پیش آمد که نتوانیم با زارعیان کار کنیم

قهرمان مدال آور جودو درخصوص انتخاب منصوری به عنوان سرمربی بزرگسالان گفت: منصوری خوب کار کرده و ما نتایج اش را دیدیم. شما مشاهده کردید که برای اولین بار در رقابت های تیمی بزرگسالان در سکوی سومی آسیا ایستادیم. هرچند کسی روی این ها مانور نداد و فراموشش کردند. وزن ۶۰ کیلوی ما برای اولین بار نقره گرفت. این کارها ارزشمند بود. چرا باید منصوری و کادرش را تغییر می دادیم وقتی می بینیم دارند نتیجه می گیرند؟

وی در پاسخ به این سوال که منصوری همراه نوجوانان و جوانان هم بود، چرا آنجا نتیجه نگرفت، اذعان کرد: منصوری از اردوی مشترک ژاپن به این تیم اضافه شد و فرصت زیادی نداشت فقط یکی دو ماه. ما معتقدیم منصوری اگر بیشتر با این بچه ها کار می کرد چه بسا نتایج هم تغییر می کرد.
مدیر سازمان تیم های ملی درباره برکناری زارعیان گفت: شرایطی پیش آمد که نتوانستیم با زارعیان ادامه دهیم. از او تشکر کردیم و مطمئن باشید اگر شرایطش پیش بیاید قطعا از تجربیات ایشان درجاهای دیگر استفاده خواهیم کرد.

سمت من و میران یکی نیست

رودکی در پاسخ به این سوال که آیا حکم گرفتن میران به عنوان مدیر فنی تیم های ملی تداخلی در وظایفشان ایجاد نمی کند، بیان کرد: من مدیر سازمان تیم های ملی هستم و میران مدیر فنی تیم های ملی. قرار نیست موازی کار کنیم یا تداخلی در کارمان پیش بیاید. وظایف ما زمین تا آسمان فرق دارد.

ادعای فوت خسروی نژاد!

مسعود خسروی نژاد، پیشکسوت جودو و مربی اختصاصی جواد محجوب در المپیک ریو در خصوص تغییر و تحولات اخیر در فدراسیون جودو و جابه جایی مربیان پاسخ عجیبی داد و گفت: مسعود خسروی نژاد جودو دیگر فوت کرده است! من یک بوکسور هستم و تمام!

همین یک جمله خسروی نژاد، دنیایی از حرف های نگفته است.

علاوه بر خسروی نژاد، آرش میراسماعیلی قهرمان جهان و نایب رئیس سابق فدراسیون نیز ترجیح داده است درخصوص اتفاقات روزهای اخیر جودو سکوت کند.

آخوندزاده: ما به درد نخور هستیم و نظر ندهیم بهتر است!

مسعود حاجی آخوندزاده قهرمان جودو و نماینده ایران در المپیک هم یکی دیگر از کسانی است که این روزها از فدراسیون دور شده است. وی که پیش از این سمت سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان را داشت درخصوص تغییرات جدید در راس تیم های ملی می گوید: نظر خاصی نمی توانم داشته باشم. دوستان صلاح ندانستند ما باشیم. ما هم به نظرشان احترام می گذاریم.

وی ادامه داد: من جودو را دوست دارم و سال ها برایش زحمت کشیده ام، اما اکنون مجبورم فقط اخبار مربوط به آن را از طریق رسانه ها دنبال کنم. شاید نظر ما برایشان اهمیت ندارد برای همین سکوت کنیم بهتر است.

همچنین محمد کیهان، پیشکسوت جودو و رضا مدنی رئیس سابق کمیته مربیان هم ترجیح دادند درباره شرایط این روزهای جودو، سخنی بر زبان نیاورند.

درخشان: باز هم تغییرات داریم

محمد درخشان، رئیس فدراسیون جودو در پایان مجمع سالیانه اخیر فدراسیون در جمع خبرنگاران گفت: ما باز هم تغییراتی را خواهیم داشت. در نوجوانان هم تغییرات داریم. چون در اولویت بعدی ما بود، فعلاً اقدام خاصی نکردیم و گذاشتیم با بررسی بیشتر انجام شود، اما در ساختار اداری هم متناسب با عملکرد و نیازمندی و شرایط پیش‌رو تغییراتی را خواهیم داشت.

وی در مورد انتخاب دبیر و نایب رئیس فدراسیون جودو، توضیح داد: ماه‌ها بود که بحث خزانه‌دار و به خاطر بحث دوشغله بودن نایب رئیس و همچنین تغییراتی که ممکن است در دبیری فدراسیون داشته باشیم مطرح بود که من از مجمع درخواست کردم به من این اختیار را بدهند تا بر اساس شرایط و به اصطلاح ضرورت‌ها، این کار انجام دهیم.

درخشان همچنین درباره سمت هایی که به میران و رودکی تفویض کرده است گفت: رودکی مدیر سازمان تیم‌های ملی است. مدیر تیم‌های ملی در حقیقت وظیفه‌اش بیشتر کار مدیریتی است یعنی هم کار اداری و پشتیبانی، برنامه‌ریزی برای سفرها و در حقیقت او رئیس سازمان است. کار میران برخلاف رودکی فقط فنی است.

بلوطی: هرچی حاج آقا بگویند!

واکنش محمد بلوطی، دبیر سابق فدراسیون جودو بعد از برکناری هم در نوع خودش جالب است. او می گوید: برکناری که نبوده، فقط یک تغییراست. من نظری ندارم و هرچه حاج آقا درخشان بگویند می پذیرم.

نتیجه این تغییرات

صحبت های درخشان نشان می دهد وی همچنان به دنبال تغییر است و هنوز به ترکیب ایده آلی از اطرافیانش دست نیافته است.

در شرایطی که تیم های ملی جودو در تورنمنت های اخیر تنها با یک یا دو مدال به کشور باز گشته اند و بیشتر نمایندگان کشورمان از دور رقابت ها حذف می شوند، در زمانی که تیم های ملی نوجوانان و جوانان نتوانسته اند به نتیجه قابل قبولی در رقابت های قهرمانی آسیا برسند و در برهه ای که بسیاری از پیشکسوتان و قهرمانان به هر دلیل سکوت پیشه کرده اند، سوال این است نتایج این تغییرات چه زمانی مشخص می شود؟

به نظر می رسد فدراسیون بحث مربی خارجی را هم به طور کلی یا حداقل حالا حالاها فراموش کرده است. بنابراین باید منتظر سرمربی نوجوانان و تغییرات جدید با انتصاب گزینه های داخلی باشیم. امید است این تغییرات برای جودوی کشور نتیجه بخش باشد.

انتهای پیام

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید