www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۹:۵۵ 1394/12/23

احتمال ضعیف کسب سهمیه المپیک در بوکس/ یک بازمانده از المپیک لندن!

بوکس در حالی جزو رشته های پرمدال ورزشی است که تا به امروز تنها یک سهمیه المپیک کسب کرده و شانس زیادی هم برای افزایش آن ندارد مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، کمتر از چند ماه تا آغاز المپیک ریو باقی مانده است و بوکس، این رشته پر […]

بوکس در حالی جزو رشته های پرمدال ورزشی است که تا به امروز تنها یک سهمیه المپیک کسب کرده و شانس زیادی هم برای افزایش آن ندارد مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، کمتر از چند ماه تا آغاز المپیک ریو باقی مانده است و بوکس، این رشته پر مدال آسیایی اگرچه اولین سهمیه کاروان ورزشی ایران را کسب کرد اما شانس زیادی برای افزایش آن ندارد. در واقع به نظر می رسد این فدراسیون برنامه خاصی برای کسب سهمیه المپیک نداشته و با تقسیم تیم ملی، جذب یک مربی خارجی نه چندان مطرح، قطع همکاری با تیم ملی و ادامه روال کاری گذشته آینده مبهمی را برای این رشته رقم زده است.

تیم ملی بوکس که چهار سال گذشته با ستاره هایی همچون مظاهری و طلوتی چهار سهمیه المپیک کسب کرد حالا تنها یک بازمانده از آن المپیک (علی مظاهری – امین قاسمی پور – مهدی طلوتی و احسان روزبهانی) دارد. احسان روزبهانی که اتفاقا تنها سهمیه این رشته را خود او به دست آورده است که آن هم ماحصل تلاش خودش بوده نه برنامه ریزی فدراسیون.

روزبهانی در رقابتهای لیگ نیمه حرفه ای بوکس جهان در حالی که از مدتها قبل به عنوان لژیونر مشت می زد چراغ کسب سهمیه المپیک را برای ایران روشن کرد اما در ادامه هیچ بوکسور دیگری تا به امروز موفق نشده راه وی را ادامه دهد. اگرچه فرصت ای کسب سهمیه المپیک برای بوکس خیلی کم هم نیست اما به نظر می رسد بوکسورهای ایرانی آمادگی و یا تجربه کسب سهمیه در این برهه زمانی و در مسابقاتی در چنین سطح را ندارند.مگر اینکه قرعه خوبی به آنها بخورد و بتوانند در مصاف با رقبای مرح خود حرفی برای گفتن داشته باشند.

در حالیکه اعزام بوکسورهای ایران به رقابتهای جهانی با دلایل مختلفی از جمله مسائل مالی کنسل شد حالا تیم جوان و بی تجربه بزرگسالان با همه اعضای خود(به جز یکی از بوکسورها که با مشکل خروج از کشور مواجه شد) عازم اردوی نه چندان کیفی اوکراین شده است! ظاهرا مشکلات مالی فدراسوین بوکس به ناگاه حل شده و در حالی که می شد تنها چند بوکسور دارای شانس را به اردویی با کیفیت تر اعزام کرد این سفر با ترکیب کامل تیم اتفاق افتاده است.

بررسی شرایط دشوار کسب سهمیه المپیک در بوکس
بوکسورهای سطح اول ایران در حال حاضر در یکی از دو تیم بزرگسالان و یا حرفه ای حضور دارند. هرایت تیم حرفه ای بوکس بر عهده اکبر احدی سرمربی باسابقه تیم ملی است و علیرضا استکی نیز هدایت تیم بزرگسالان را بر عهده دارد.

هر یک از این دو تیم کسب سهمیه المپیک را از طریق کانالی مجزا دنبال می کنند. بوکسورهای حرفه ای با بازی در لیگ حرفه ای که به میزبانی کشورهای مختلف برگزار می شود به دنبال سهمیه اند و بزرگسالان نیز در رقابتهای زیر نظر فدراسیون جهانی بوکس و کنفدراسیون بوکس آسیا به امید کسب سهمیه مشت می زنند.

در حالی که در چند ماه گذشته شاگردان احدی با بازی های دوره ای در لیگ حرفه ای بوکس شانس خود را برای کسب سهمیه امتحان می کردند این شرایط دچار تغییراتی شده است. حالا این بوکسورها می بایست در رقابتهایی که اردیبهشت ماه با حضور شش بوکسور از APB  و شش بوکسور از WSB در بلغارستان برگزار می شود ضور یابند و تلاش کنند در جمع سه نفر اول قرار بگیرند تا به سهمیه برسند. سجد محمدپور و امین قاسمی پور در این مسابقات شرکت می کنند.

اما در تیم ملی بوکس بزرگسالان دو شانس کسب سهمیه وجود دارد یکی رقابتهای چین که از 23 مارس تا سوم آوریل2016 (4 فروردین تا 15 فروردین‌ 95) برگزار می‌شود.

و دیگری مسابقات آذربایجام که از هفتم تا نهم ژوئن (18 تا 20 خرداد) در شهر باکو برگزار خواهد شد. در این رقابت‌ها به جز در وزن 49 کیلوگرم که دو سهمیه و وزن +91 کیلوگرم که یک سهمیه دارد، ‌در سایر وزن‌ها دارای پنج سهمیه المپیک است.

 بدست آوردن سهمیه در هر دو رقابت بسیار دشوار است اما سجاد محرابی در 75 کیلوگرم، مجید حاج عباسی در 81 کیلوگرم، سالار غلامی در 91 کیلوگرم و مجید سپهوند در +91 کیلوگرم بیش از سارین دارای شانس کسب سهمیه هستند. بوکسورهای تیم ملی بزرگسالان همانطور که عنوان شد در حال حاضر در اردوی اوکراین به سر می برند.

معضل انتخاب سرمربی تیم ملی بوکس در المپیک/ درگیری ها ادامه دارد
اگرچه شاید فدراسیون بوکس با تقسیم تیم ملی به دو گروه تا حد زیادی از آتش اختلافات استکی و احدی(دو مربی تیم های ملی) کاست اما به نظر می رسد این اختلافات در آستانه رقابتهای المپیک به شدت افزایش یابد. هر یک از این دو مربی علاقه دارند تا خودشان به عنوان سرمربی تیم ملی در کنار رینگ المپیک حضور پیدا کنند.

علی دانشمندفر دبیر فدراسیون بوکس در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که چه کسی سرمربی تیم ملی در المپیک ریو خواهد بود گفت: کسی سرمربی خواهد بود که بیشترین سهمیه را کسب کرده باشد.البته فراموش نکنیم سهمیه احسان روزبهانی پیش از هدایت اکبر احدی در تیم بوکس حرفه ای بود و جزو سهیمه های وی نیست!

با این حساب شاید پای گزینه دیگری همچون نهرودی سرمربی حاضر در المپیک لندن نیز در میان باشد. بوکس ایران روزهای پرفشار و دشواری را طی می کند و ناطق نوری رئیس این فدراسوین نیز بارها در مصاحبه های خود اعلام کرده اگر بوکس رد ریو نتیجه نگیرد از فدراسیون خواهد رفت. به هرحال آنچه مسلم است حداقل انتظارها از این رشته رزمی تکرار 4 سمیه دوره قبلی است. تکراری که تحقق آن بستگی به درخشش نمایندگان جوان و اغلب بی تجربه ایران در رقابتهای پیش روست.

منبع: خبرگزاری مهر

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید