www.khabarrazmavar.ir

سایه تعلیق بر سر ورزش ایران؛

شناسه خبر : ۱۱:۴۳ 1395/04/09

آقای گودرزی! انجمن های رزمی باید زیر نظر فدراسیون انجمن های ورزشی باشند نه فدراسیون رزمی

با توجه به آخرین تصمیماتی که در حوزه ورزش بین الملل برای چند رشته رزمی شامل: جوجیتسو JJIF، کیک بوکسینگ سازمان واکو، ساواته و چند هنر رزمی دیگر اتخاذ شده و اینک این رشته ها، مستقیما مورد تایید و تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک قرار گرفته اند، چرخش ۱۸۰ درجه ای وزیر ورزش و نقض شفاهی صریح دستور کارشناسی اش مبنی بر اینکه این رشته ها به جای اینکه تحت حمایت فدراسیون انجمن های ورزشی فعالیت نمایند، به فدراسیون ورزش های رزمی بروند، کارشناسان رزمی و دست اندرکاران این رشته ها را شگفت زده کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، امروزه علاوه بر تکواندو، ووشو، جودو و کاراته تعدادی رشته های رزمی دیگر مثل موی تای، کیک بوکسینگ سازمان واکو، ساواته، جوجیتسو JJIF، سامبو  و… در کشورمان توسط اساتیدی بنیانگذاری شده و فعالیت می نمایند که در مقایسه با فدراسیون ورزش های رزمی که بیشتر مصرف داخلی دارد، این رشته ها هستند که در مجامع بین المللی ورزش از رسمیت لازم برخوردار هستند.

به همین دلیل و بنا به اینکه جایگاه مشخصی مطابق با قوانین بین المللی حاکم بر این رشته ها از یک طرف و از طرف دیگر امکان برخورداری از حمایت های دولتی در داخل کشور برای آنها فراهم شود، طبق نامه نگاری های انجام شده به سازمان تربیت بدنی وقت و در ادامه وزارت ورزش و جوانان، قرار بر این شد که این رشته ها به صورت انجمن ساماندهی شوند و با حفظ ساختار خود، تحت حمایت فدراسیون انجمن های ورزشی به فعالیت شان ادامه دهند.  وزیر ورزش هم با در نظر گرفتن ادله کارشناسی ارائه شده و تایید کارشناسان وزارت ورزش و معاونت ورزش قهرمانی، سرانجام نسبت به نامه نگاری های انجام شده جواب مثبت خود را اعلام کرد.

1

متاسفانه در شرایطی که اهالی رزمی و جمعیت ورزشکاران تحت پوشش این انجمن ها، وزیر را از بابت اتخاذ این تصمیم تمجید می کردند، به ناگاه حدود ۳ ماه از فعالیت انجمن ها در فدراسیون انجمن های ورزشی نگذشته بود که افرادی با استفاده از لابی های غیر ورزشی و اطلاع رسانی نادرست به وزیر، توانستند وی را راضی کنند تا به صورت شفاهی دستور مکتوب خود را نقض کرده و عنوان کند انجمن های یاد شده به فدراسیون رزمی بروند؛ در صورتی که جایگاه این  رشته ها به مراتب بالاتر از فدراسیون نامبرده است. در این خصوص به هفت مورد کلیدی می پردازیم:
۱- انجمن های رزمی ساواته، کیک‌ بوکسینگ‌واکو و جوجیتسو jjif بر اساس اساسنامه جهانی و آسیایی، نمی توانند زیر مجموعه یک فدراسیون با ماهیت رزمی باشند. مثلا فدراسیون ورزشهای رزمی. به همین دلیل در شرایط فعلی، بهترین فدراسیون از بابت تعامل با این انجمن ها و ‌نه دخالت در مسایل فنی و اجرایی آنها، فدراسیون انجمن های ورزشی هست.

۲- بنا به مستندات موجود، از فاصله اولین مکاتبه انجام شده تا دستور وزیر، یک سال طول کشید! ولی در نهایت انجمن ها به فدراسیون انجمن های ورزشی رفتند.

۳- هنوز سه ماه نگذشته یود که فشار رییس فدراسیون ورزشهای رزمی و اطلاعات نادرست به وزیر ورزش، باعث شد گودرزی به شکلی غیر کارشناسی و بدون اطلاع معاون ورزش قهرمانی یعنی دکتر سجادی، شفاها!  از علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی بخواهد تا انجمن ها به فدراسیون رزمی برگردند!

۴- نکته مهم این که فدراسیون رزمی علاوه بر مشکلات اساسنامه ای که انجمن ها با این فدراسیون دارند، اساسا زیرمجموعه معاونت همگانی هست!! کار انجمن ها اعزام‌ تیم و فعالیت در عرصه قهرمانی هست که در اینجا تناقض آشکاری وجود داشته و به اصطلاح با هم جور در نمی آیند.

2

3

۵- حتی شنیده شد علیپور رییس فدراسیون‌انجمن های ورزشی را تهدید کردند که اگر انجمن ها را از فدراسیون خارج نکند، برکنار خواهد شد.

۶- وزیر در نقض دستور خودش مبنی بر اینکه انجمن‌ها به فدراسیون رزمی بروند، هیچ‌نامه کتبی نداده و بنابراین این هم یک تخلف دیگر علاوه بر دخالت وی و ایجاد اغتشاش در فضای بین الملل. در این رابطه چند  فدراسیون جهانی نامه های متعددی مبنی بر تعلیق ورزش ایران به دلیل دخالت وزیر به وزارتخانه و کمیته ملی المپیک ارسال کرده اند که تاکنون پاسخی از سوی این نهادها ارائه نشده است.

۷- از سال گذشته تاکنون هیچکدام از سه انجمن یاد شده با فدراسیون رزمی کار نکرده اند و در کمال تعجب البته، وزیر هم‌ هیچ پاسخی به نامه های مکتوب آنها نداده است.

4

مهدی جمشیدیان – خبرگزاری موج

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید