www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۷:۲۴ 1394/05/19

آقای ناطق، صدای بوکسورها را بشنوید/ علی دهقانی: ازتیم ملی دست کشیدم، از تلاشم نه

حاشیه همیشه بخشی از هر رویداد ورزشی بوده، گاهی کمتر و گاه بیشتر. بخصوص در زمانی که  بحث از مسابقات انتخابی تیم ملی هر رشته ای برای مسابقات آسیایی و یا جهانی به میان می آید، بازار این حاشیه ها هم داغ تر می شود، انتخابی تیم ملی بوکس برای اعزام به مسابقات آسیایی بانکوک […]

حاشیه همیشه بخشی از هر رویداد ورزشی بوده، گاهی کمتر و گاه بیشتر. بخصوص در زمانی که  بحث از مسابقات انتخابی تیم ملی هر رشته ای برای مسابقات آسیایی و یا جهانی به میان می آید، بازار این حاشیه ها هم داغ تر می شود، انتخابی تیم ملی بوکس برای اعزام به مسابقات آسیایی بانکوک هم خالی از این حادثه و حاشیه ها نبود.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز  و براساس شنیده ها در روزهای 10و 12مردادماه مسابقات انتخابی تیم ملی در مجموعه ورزشی انقلاب برگزارشد. مسابقاتی که آقای ناطق نوری، رییس فدراسیون بوکس کشور با هدف نظارت مستقیم بر روند برگزاری مسابقات و جلوگیری از پایمال شدن احتمالی حق ورزشکاران شخصاً حضور پیدا کرده بود. جالب این که حتی حضور وی هم مانع از وقوع اتفاقاتی که منجر به تضیع حقوق برخی از ورزشکاران گردید، نشد. اتفاقاتی که باعث می شود تا سرمایه های ملی مانند علی دهقانی با تمام عشق به وطن و بوکس تصمیم به ترک همیشگی تیم ملی و حتی جلای وطن می گیرد و برای احقاق حق خود و دادخواهی از فدراسیون، پایگاه خبری رزم نیوز را تریبونی برای بیان حرفهایش و رساندن آنها به گوش مردم و مسئولین قرار داده و رزم نیوز نیز با توجه به رسالت خود این امکان را طی یک مصاحبه در اختیار ایشان قرار داده است.

آقای دهقانی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بوکس کشور توضیح بدهید؟

– مسابقات قرار بود در 10و11 مرداد برگزار شود که به 10و12مرداد تغییر زمان داده شد. سطح بازیها خوب بود اما چند ورزشکار خوب ما حتی به تیم دعوت نشدند، بعنوان مثال در 64 کیلو ابراهیم ناظری، در 49 کیلو جعفر ناصری که هم قهرمان کشور و هم نفر اول انتخابی تیم ملی بوده و یونس حسن پور در 81کیلو که علیرغم شایستگی و بیشتر به دلیل اینکه آنها سابقا یا در تیم آقای احدی بودند یا شاگرد ایشان از آنها دعوت به عمل نیامده.

مثلا حریفی که من بارها در مسابقات مختلف او را مغلوب کرده ام و در قهرمانی کشور هم به حسن پور باخته است، و این آقا10بار مجموعا به ما باخته ،با توجه به شرایط مشترک در تمرینات و امکانات، معنایی ندارد که او دعوت و انتخاب شود مگر اینکه تحت پوشش افراد خاصی در پشت پرده باشد. ما همه شنیدیم که ایشان شاگرد خصوصی مربی حاضر بوده، یا مثلاً در 56 کیلوگرم احسان سپهوندی در شب اول دچار  شکستگی در ابرو شد و علیرغم اینکه می بایست حداقل 1تا 2روز استراحت میکرد، به جای روز انتخابی در یکروز فاصله بین آن یعنی در 11 مرداد با آقای کرزبوری از لرستان رقابت کرد، در سه راند هم خیلی خوب بازی کرد و برنده شد. اما زمانی که رای داوران جمع آوری  و به سرداور برای اعلام نتیجه داده شد، آقای نهرودی اجازه اعلام نتیجه را نداد و حریف را برنده اعلام کرد و متاسفانه هیچ ناظری در این تک بازی حضور نداشت تا شاید مانع این اتفاق شود.

چرا شما با توجه به اتفاقات افتاده به ریاست فدراسیون مراجعه و اعتراض خود را بیان نکردید؟

– اتفاقا من اینکار را کردم و حاج آقا ناطق نوری هم با کمال میل پذیرفتند و قرار شد با حضور ایشان، من و کمیته فنی فیلم مسابقه بازنگری شود، در روز موعود من و آقای ناطق نوری ساعت 10 در محل فدراسیون حاضر شدیم اما داوران تا ساعت 11/30 نیامدند و آن ساعت آقای ناطق نوری برای شرکت در جلسه وزارت ورزش و جوانان رفتند. ظاهرا آقایان هم در جریان زمان رفتن ایشان بودند و پس از ترک محل توسط ایشان، آمدند و بدون حضور خودم 3 تا فیلم که حداقل 10دقیقه تایم هر کدام بود را ظرف 20دقیقه بازبینی کردند و در پایان گفتند که رای داورها درست بوده و حتی امتیاز هر سه راند من را هم به حریفم دادند. در آنجا من متوجه شدم ، حتی نزدیکان ریاست فدراسیون به جای کمک، مانع تراشی می کنند.

10866949_643187395807108_208362349_n

داوری مسابقات در چه سطحی بود؟

– متاسفانه داورهای ما شناخت کاملی روی برخی تکنیک های رایج ندارند. من در تکنیک مشت تو مشت تخصص دارم اما چون بوکس در ایران بیشتر شبیه دعوای خیابانی شده و حتی مربی به جای تذکر تکنیک به ورزشکار می گوید فکر کن حریف به تو توهین و فحاشی کرده برو سمتش و حمله کن ،خوب چه توقعی از داورها می توانیم داشته باشیم.

مزایایی که فدراسیون به شما و دیگر اعضا تیم در زمان اردو و یا مسابقات داده چه میزان بوده؟ 

– هیچ، اسما برای اعضا حقوق ماهانه 380/000 تومان در نظر گرفته شده، که همین مبلغ اندک نیز پرداخت نمی شود. فدراسیون ساده ترین نیاز ما که لباس گرمکن برای منی که 4سال در تیم حضور دارم برآورده نمی کند و برای یک دست لباس باید دنبال سرمربی و مربی بدویم وبرای رسیدن به حق و حقوق خواهش کنیم. مثلا در مسابقات حصر آبادان که اتفاقا تیم اول ترکیه و تیم اول داغستان در آن حضور داشتند به ما گفتند کسانی که مدال بیاورند معادل 5 ماه حقوق پاداش می گیرند در صورتی که بعد از مسابقات ما در فرودگاه بدون بلیط ماندیم ،در شرایطی که حتی بعضی از بچه ها برای تهیه بلیط مجبور شدند از خانواده خود درخواست پول بلیط کنند و جالب اینکه تا امروز هم این پاداش پرداخت نشده.

چه اتفاقی باعث شد که در اردو مشترک با اوکراین شرکت نکردید؟

– اول قرار بود در این مسابقات مدال آورها شرکت کنند و بعد اعلام کردند ما در تمرین بمانیم تا برای مسابقات آسیایی بدون انتخابی اعزام بشویم که آن هم به یکباره تغییر کرد و تاریخ مسابقات انتخابی را به ما اعلام کردند.

10847037_643183032474211_2086008823_n

با توجه با این شرایط چه چیزی باعث شد که همچنان در تیم بمانید؟

– من به عشق وطنم، آرزوی برافراشتن پرچم کشورم در عرصه های بین المللی ،افتخار آفرینی برای خانواده ام ،و بخصوص قدردانی از زحمات مربی ام ماندم اما اکنون می دانم که با حضور و شیوع بی قانونی در فدراسیون، جایی برای پیشرفت من و امثال من نیست بنابر این تصمیم به ترک تیم ملی گرفتم و به امید اینکه بتوانم به آرزویم که کسب مدال المپیک برسم حتی در فکر جلای وطن نیز هستم اما اگر باحضور در المپیک نتوانم به مدال برسم حداقل فکر نمی کنم دست های پنهان مانع دستیابی من به این مدال یا مدالهای دیگر شده اند.

سوالی که با این صحبت ها پیش می آید لین است که دلیل سکوت پیشکسوت ها و مربی های دیگر در بوکس کشور چیست؟

– مربی های با تجربه واقعا دلشان می سوزد اما بخش عمده ای ازخانواده بوکس، موفقیت مجموعه حال حاضر را در این شرایط، به دلیل حضور برخی از افراد نالایق نمی خواهند.

در آخر من به مردمم و مسئولین میگویم اگرچه بنا به دلایل مختلف از عضویت در تیم ملی کشورم دست کشیدم، اما از تلاشم برای احقاق حق خودم و دوستانم و تمرینهای مستمربرای رسیدن به مدال و کسب افتخار دست نمی کشم.

انتهای پیام

Water 2

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید