www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۴:۴۵ 1394/04/07

آقایان! سنت های غلط را در کاراته باب نکنید

هفته گذشته بود که خبر ترک اردوی تیم ملی کاراته بزرگسالان توسط موسی گنج‌زاده، سعید فرخی و کیوان بابان به عنوان سه ملی پوش حاضر در اردو و به دنبال آن مصاحبه های متعدد این بازیکنان در انتقاد از سرمربی و سایر اعضای کادر فنی تیم ملی، به روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت. به […]

هفته گذشته بود که خبر ترک اردوی تیم ملی کاراته بزرگسالان توسط موسی گنج‌زاده، سعید فرخی و کیوان بابان به عنوان سه ملی پوش حاضر در اردو و به دنبال آن مصاحبه های متعدد این بازیکنان در انتقاد از سرمربی و سایر اعضای کادر فنی تیم ملی، به روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز، وجه مشترک مصاحبه های منتشر شده از سوی این نفرات به نوعی متهم ساختن سرمربی و مربی تیم ملی از بابت تعیین نفرات فیکس کومیته تیمی و نادیده انگاشتن سوابق و جایگاه معترضین بوده است؛ نکته ای که غلامرضا دباغیان و علیرضا کتیرایی سرمربی و مربی تیم ملی به شدت آن را رد کرده و در مقابل به جایگاه تعریف شده سرمربی در تشخیص شایستگی های فنی اردونشینان و تمکین کامل نفرات از اصول و قواعد حاکم بر اردوهای تیم ملی تاکید کردند.

موضوع مهمی که در گذر وقایع هفته گذشته تاکنون، از نظرها دور مانده است همانا تخلف محرز معترضین در ترک اردوهای تیم ملی بدون مجوز کادر فنی بوده است. جالب اینجاست فدراسیون نیز به جای محکوم ساختن این نفرات به دلیل زیر پا گذاشتن قواعد اردویی و اتهام وارد ساختن به کادر فنی، با آنها تشکیل جلسه داده و خروجی این جلسه نیز دعوت مجدد از فرخی، گنج زاده و بابان به اردوهای تیم ملی و قرار برگزاری انتخاب مجدد برای این نفرات بوده است! حال اینکه انتخابی ها هفته قبل برگزار شده و جدای از نفرات حاضر در کومیته انفرادی، شاکله اصلی نفرات تشکیل دهنده ترکیب کومیته تیمی نیز مشخص شده است. بر اساس برنامه ریزی کادر فنی تیم ملی، رقابتهای انتخابی تیم ملی کاراته اواخر خردادماه در قم برگزار شد و طی آن کادر فنی تیم ملی اسامی ۱۰ کاراته‌کا را برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا اعلام کرده است.

غلامرضا دباغیان در خصوص دلایل دعوت مجدد از سه ملی پوش معترض که به دلیل برگزاری انتخابی مجدد، احتمالا ریسک اعتراض نفرات حاضر در اردو را نیز می تواند در پی داشته باشد گفته است: “هدف‌مان انتخاب بهترین‌ها در ترکیب اصلی تیم ملی است و در این قضیه هم با هیچ کاراته‌کایی مشکلی ندارم؛ به همین دلیل با نظر فدراسیون این سه کاراته‌کا به اردو بازگشته و قرار است در رقابتهای انتخابی شرکت کنند. نفراتی که پیش از این در مسابقات انتخابی شرکت کرده بودند، در این رقابت انتخابی حضور نخواهند داشت. برای آنکه شرایط برای همه یکسان باشد، این نفرات وارد اردو شده تا روز چهارشنبه در مسابقات انتخابی حاضر شوند. در این خصوص به جهت رفع هرگونه شبهه احتمالی نیز، هماهنگی های لازم برای حضور داوران رسمی فدراسیون جهت قضاوت انتخابی ها انجام شده است.”

دباغیان دلیل دعوت مجدد از نفرات معترض را نظر فدراسیون عنوان کرده است و در این رابطه برخی شنیده ها و صحبت های غیر رسمی با یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی حاکی از این است که  مسئولان فدراسیون نیز دلیل این تصمیم خود را، به نظر برخی از مدیران بالادستی نسبت داده اند تا در نهایت حاشیه به وجود آمده برطرف شود. استدلال نیز بر این است که اثرات منفی هر نوع حاشیه ای قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی ژاپن در شهریورماه، در نهایت به خود تیم ملی بازگشته و این تیم ملی است که ضرر خواهد کرد. در واقع تصمیم فراهم ساختن فرصت مجدد برای سه ملی پوش معترض با این رویکرد بوده است که تیم ملی در آرامش و به دور از هرگونه تنش، روند آماده سازی خود را طی کند.

در اینکه اصولا باید در روند آماده سازی هر تیم ملی آرامش وجود داشته باشد، هیچ شکی نیست و حرف را حرف درستی می دانیم، اما اینکه این آرامش ظاهری به چه قیمتی و با چه هزینه ای تامین شود نیز قابل بحث است.

آیا نادیده انگاشتن تمامی اتهامات مطرح شده توسط این نفرات در خصوص کادر مربیان تیم ملی و اینکه دباغیان و همکارانش شرایط فنی این نفرات را در نظر نگرفته و از قبل، گزینه های مورد نظر خود را انتخاب کرده اند، تصمیم درستی است؟ آیا به قول معروف “دریده شدن پرده حیا” و رودررو قرار گرفتن بازیکن و مربی جزو اصول اخلاقی کاراته است؟ تا جایی که می دانیم نه تنها در کاراته، بلکه در سایر رشته های رزمی نیز همواره تاکید بر احترام و تواضع در مقابل استاد بوده است. چگونه می شود حتی بدون انجام یک عذرخواهی ساده از طرف معترضین به انتخابی ها، مجددا فرصت حضور در اردوها برای آنها فراهم شود و چه کسی تضمین می دهد که از این پس، سایر ورزشکاران از مسیر به وجود آمده برای پیگیری مطالبات خود چه درست و چه غیر منطقی، تبعیت نکنند؟

شایسته بود اگر هدف کمک به تیم ملی و ایجاد فرصت مجدد برای برخی بازیکنان است، حداقل بهای این فرصت سازی را انجام یک عذرخواهی ساده در رسانه ها و یا حداقل در سایت فدراسیون کاراته قرار می دادند تا حفظ شان کادر فنی تیم ملی نیز در نظر گرفته شده و سایرین نیز به این نکته واقف شوند که یدک کشیدن عنوان “ملی پوش”، شایسته هر ورزشکاری نیست و اگر یک کاراته کا به جهت شایستگی فنی امکان حضور در اردوهای تیم ملی را پیدا می کند، همطراز و بلکه مهمتر از آمادگی بدنی و فنی وی، داشتن خصوصیات اخلاقی و برخورداری از الگوهای رفتاری مناسبی است که از یک ملی پوش به عنوان چکیده جامعه ورزشکاران آن رشته ورزشی، انتظار می رود.

انتهای پیام

Water 3

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید