www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۱۹:۱۰ 1394/11/22

آخرین رنکنیگ جهانی جودوکاران؛ دو جودوکار ایران به کسب سهمیه المپیک نزدیک شدند/ کار سخت ملایی

آخرین رده بندی بهترین های جودو جهان که روی سایت فدراسیون جهانی منتشر شده حکایت از نزدیک شدن دو نماینده ایران به کسب سهمیه المپیک دارد. به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، سایت رسمی فدراسیون جهانی یک روز بعد از پایان رقابتهای گراند اسلم پاریس آخرین رده بندی بهترین های جهان در اوزان مختلف را […]

آخرین رده بندی بهترین های جودو جهان که روی سایت فدراسیون جهانی منتشر شده حکایت از نزدیک شدن دو نماینده ایران به کسب سهمیه المپیک دارد.

به گزارش پایگاه خبری رزم نیوز ، سایت رسمی فدراسیون جهانی یک روز بعد از پایان رقابتهای گراند اسلم پاریس آخرین رده بندی بهترین های جهان در اوزان مختلف را منتشر کرد. در این رده بندی دو نماینده کشورمان بعد از حضور روی تاتامی پاریس جایگاه خود را نسبت به قبل بهبود بخشیدند. همین موضوع باعث شد تا هر دو جودوکار کشورمان در آستانه کسب سهمیه المپیک قرار داشته باشند. بر اساس قوانین فدراسیون جهانی ۲۲ جودوکار برتر هر وزن در رنکنیگ جهانی مستقیم جواز حضور در بازیهای المپیک را کسب می کنند.

سعید ملایی در وزن ۸۱- کیلوگرم که تا ماه قبل در مکان سی و هفتم قرار داشت با دو پیروزی در گراند اسلم پاریس جمع امتیازات خود را به عدد ۵۸۰ رساند و با دو پله صعود به مکان سی و پنجم رفت. اگر جودوکاران تکراری کشورهای دیگر را از لیست رنکنیگ خارج کنیم ، ملایی رنکنیگ ۲۲ را داشته و اگر تا چهار ماه آینده همین موقعیت را حفظ کند سهمیه خود را برای حضور در المپیک قطعی خواهد کرد.

در این وزن «آوتاندیل تچریشویلی» از گرجستان با ۳۳۴۰ امتیاز در صدر قرار دارد. جودوکاران ژاپن ، کانادا ، برزیل ، فرانسه ، روسیه ، امارات ، آمریکا ف بلغارستان ، آلمان ، یونان ، کره جنوبی ، مجارستان ، ازبکستان ، مغولستان ، بلاروس ، آرژانتین ، ایتالیا ، تونس ، مصر و کوبا بالاتر از ملایی تا کنون سهمیه کسب کرده اند.

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم جواد محجوب یک پیروزی در پاریس کسب کرد که همین موضوع باعث شد تا وی جایگاه سی و دومی خود را امتیاز ۵۸۲ حفظ کند. بعد از خارج کردن جودوکاران تکراری کشورهای مختلف از رده بندی این وزن ، محجوب در رده بیست و پنجم قرار دارد . وی با نفر بیست و دوم این وزن نزدیک به ۲۰۰ امتیاز فاصله دارد و باید در میدانهای پیش رو این اختلاف فاحش را جیران کند.

در این رده بندی «کیم وون جین» از کره جنوبی در وزن ۶۰- کیلوگرم ، «تمرخولاگ داوادورج» از مغولستان در وزن ۶۶- کیلوگرم ، «آن چانگریم» در وزن ۷۳-کیلوگرم ، «کواک دونگ هان» هر دو از کره جنوبی ، «المر کاسیموف» از آذربایجان در وزن ۱۰۰- کیلوگرم و «تدی رنر» از فرانسه در صدر بهترین های جهان قرار دارند.

اما در رده بندی کلی اوزان مختلف «تچریشویلی» از گرجستان با ۳۳۴۰ امتیاز در صدر قرار دارد. «تدی رنر» از فرانسه با ۳۳۰۰ امتیاز دوم است. «کواک دونگ هان» ار کره جنوبی با ۲۶۳۰ ، «آن چانگریم» از کره جنوبی با ۲۶۲۸ امتیاز ، «لی پارتیانی» از گرجستان و «المر گاسیموف» از آذربایجان با ۲۵۰۰ امتیاز مکانهای سوم تا پنجم را در اختیار دارند.

رده بندی نهایی جودوکاران برای کسب سهمیه المپیک تا اوایل تیرماه اعلام خواهد شد. جودوکاران کشورمان باید در مسابقات مختلف پیش رو امتیازات لازم را کسب کنند. در صورت رسیدن ملایی و محجوب به جمع ۲۲ جودوکار اوزان خود ، یک نماینده دیگر از کشورمان می تواند از بخش قاره ای سهمیه کسب کند.

Tel-razmavar1

آخرین اخبار

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان معرفی شد
پس از بازگشت تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های بین المللی صربستان و ارزیابی عمکلرد ملی پوشان در این رویداد تدارکاتی، ترکیب این تیم برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا معرفی شد.