www.khabarrazmavar.ir

کاراته قهرمانی آسیا - اردن؛

شناسه خبر : ۱۸:۰۵ 1397/04/24

طلای کومیته تیمی به شاگردان هروی رسید/ ایران قهرمان قاره کهن شد

تیم ملی کاراته ایران با غلبه بر عربستان به نشان طلای کومیته تیمی رقابتهای قهرمانی آسیا دست پیدا کرد و برای دومین دوره متوالی قهرمان قاره کهن شد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، پانزدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا که روز جمعه ۲۲ تیرماه به میزبانی اردن و با حضور ۳۱۴ کاراته کا از ۲۹ کشور در امان آغاز شده بود در نهایت با قهرمانی تیم کشورمان در کومیته تیمی و انفرادی مردان به پایان رسید. تیم اعزامی کشورمان در مجموع مردان و زنان بعد از ژاپن نایب قهرمان شد.

در آخرین روز این مسابقات رقابتهای کومیته تیمی برگزار شدکه تیم مردان کاراته ایران روی تاتامی امان با پنج برد متوالی و شکست عربستان سعودی در فینال با شایستگی بر سکوی اول قاره کهن ایستاد.

شاگردان سید شهرام هروی از همان مبارزه اول نشان دادند که عزم شان را برای کسب «طلای ۲۴ عیار» این رقابتها جزم کرده اند. آنها در گام اول چین تایپه را با هنرنمایی ذبیح اله پورشیب، سجاد گنج زاده و بهمن عسگری ۳ به صفر شکست دادند. پاکستان و عراق هم در برابر قدرت نمایی ملی پوشان کاراته کشورمان حرفی برای گفتن نداشتند و با نتایج مشابه ۳ بر صفر. پورشیب، گنج زاده و خدابخشی در بازی برابر پاکستان و خدابخشی، اباذری و گنج زاده در پیکار مقابل عرق به میدان رفتند و جالب اینکه در مبارزه سوم خود بدون اینکه حتی یک امتیاز تکنیکی به نام حریف شان ثبت شود، برنده از تاتامی خارج شدند.

مردان ایران در مهمترین مبارزه خود و در مرحله نیمه نهایی برابر ژاپن همیشه مدعی پیروزیهای خود را تکرار کردند. مبارزه با دو برد ۶ بر صفر صالح اباذری و ۴ بر یک بهمن عسگری آغاز شد، اما ژاپن با پیروزی یک بر صفر «ریوتارو آراگا» برابر مهدی خدابخشی و ۳ بر صفر «کن نشیمورا» مقابل پورشیب، این مسابقه حساس را به تساوی کشاند. در پیکار آخر سجاد گنج زاده با برد ۲ بر صفر سند پیروزی و صعود تیم ایران به فینال کومیته تیمی آسیا را امضا کرد

مردان کاراته ایران بعد از برتری مقابل عربستان در مبارزه نهایی

در مبارزه پایانی عربستان که با یک قرعه ساده به فینال رسیده بود، رقیب مردان کاراته بود و همانند دوره قبل بازنده محض میدان را ترک کرد. مهدی خدابخشی، بهمن عسگری و صالح اباذری را سه پیروزی متوالی اجازه ندادند بازی به مبارزات چهارم و پنجم کشیده شود تا کاراته کاهای شایسته کشورمان مقتدرانه بر سکوی اول کومیته تیمی مردان ایستادند و پرچم پرافتخار کشورمان را در سالن برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به اهتزاز درآوردند.

کومیته تیمی مهمترین بخش از رقابتهای قهرمانی آسیاست که تمام توان کاراته یک کشور را به نمایش می گذارد و این برای هفتمین بار بود که تیم ملی ایران به مدال طلای با ارزش این بخش دست پیدا می کرد.شش طلا، ۴ نقره و ۳ برنز باعث شده ایران یکی از پرافتخارترین تیم های قارته کهن در کومیته تیمی قهرمانی آسیا باشد. مردان ایران در مسابقات ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ ماکائو، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ چین، ۲۰۱۳ امارات و ۲۰۱۷ ازبکستان موفق به کسب مدال طلا شده اند.

تیم کشورمان در این دوره از مسابقات موفق به سب چهار طلا، یک نقره و سه برنز شد. کومیته تیمی(ذبیح الله پورشیب، بهمن عسگری، صالح اباذری، سجاد گنج زاده، کیوان بابان و حیدری) ، حمیده عباسعلی، مجید حسن نیا و صالح اباذری ۴ مدال طلا، علی اصغر آسیابری یک مدال نقره، مهدی خدابخشی، شیما آل سعدی و کاتای تیمی بانوان با ترکیب الناز تقی پور, نجمه قاضی زاده و شادی جعفری زاده نیز ۳ مدال برنز کسب کرده اند.

تیم ملی کاراته مردان ایران سال گذشته نیز قهرمان آسیا شده بود.

نظرها:

شما هم در گفتگو شرکت کنید:

مطالب مرتبط

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید