www.khabarrazmavar.ir

شناسه خبر : ۲۲:۲۲ 1398/02/14

امیر علی اکبری ؛ نخستین ایرانی که با پرچم و ملیت ایران وارد یو اف سی شد

امیر علی اکبری بعد از چندسال ورود به دنیای حرفه ای ها و MMA نخستین نشست خبری خود را در هتل آزادی تهران را برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری رزم آور ، امیر علی اکبری در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه عنوان داشت: امروز بعد از فعالیت چهار ساله در جمع دوستان رسانه ای در ایران هستم. وی هدف اصلی این نشست را اینگونه بیان کرد: برای اولین بار یک ایرانی که در داخل خاک ایران بوده توانسته است به سطحی در دنیای رزمی حرفه ای برسد که تا کنون کسی موفق به انجام آن نشده است. امیر علی اکبری ابراز امیدواری کرد که با  ادامه ی این راه بتواند پرچم مقدس کشورمان را در آوردگاه های مهم جهانی را به اهتزار درآورد.

امیر علی اکبری در مورد نحوه پیوستن خود به سازمان یو اف سی گفت: مسابقات ام ام ای دارای سطح بندی است و فایتر ها با توجه به رنکینگ خود در سازمان های مختلف فایت می کنند و در صورت بدست آوردن رنکینگ مناسب جهانی می توانند در سازمان یو اف سی فایت کنند. وی افزود:خداروشکر بعد از چهار سال مبارزه در سازمان های مانند رایزین و ای سی ای که جز معتبرترین سازمان های دنیا بودند و رنکینگ پنج و سه دنیا را داشتند این امر محقق شد.

امیر علی اکبری در رابطه با قرارداد خود با یو اف سی گفت: این قرارداد به مدت یک سال و نیم و برای چهار بازی با یو اف سی بسته شده است. که از بازی سوم قرارداد اوپن است و بازی به بازی جلو خواهیم رفت. همچنین علی اکبری این قرارداد را برای کسی که اول راه یو اف سی است بهترین  قرار داد ممکن دانست.

امیر علی اکبری در مورد برنامه تمرینی خود با توجه به سخت تر شدن مسابقات خود گفت: ما چند برنامه مختلف داریم در وهله اول توافق با یک باشگاه سوئدی جهت کمپ های تمرینی خواهد بود و از طرفی تیم بسیار خوبی از فایترهای ایرانی را در ایران داریم که همگی آماده و سرحال هستند و بیشتر کمپ هایی که برگزار می کنیم در ایران خواهد بود و تلاش ما این است که ام ام ای را در ایران بیش از پیش جا بیندازیم.

امیر علی اکبری در مورد مربیان جدید در تیم گفت: ما قطعا مربیان جدید را هم به تیم اضافه خواهیم کرد و مربیان جوجیتسو و موای تای را در صورت امکان از خارج کشور و یا از ایران استفاده خواهیم کرد. امیر در ادامه از مربی بوکس خود علیرضا استکی تشکر کرد و گفت: استکی برای من مثل برادر بوده و هست ولی به علت مشغله کاری دیگر با ما کار نمی کند.

وی در رابطه با حواشی اخیر که در فضای مجازی  مطرح شده بود که علی اکبری شخصا حریفانش را انتخاب می کند، گفت:کسانی که با ام ام ای آشنایی دارند کاملا می دانند هنگامی که در سازمان بزرگی مانند ACA مبارزه می کنی به هیچ وجه به فایتر اجازه حق انتخاب داده نمی شود و فقط و فقط یک فایتر به شما معرفی می کنند که یا باید با او مبارزه کنی یا به مدت سه تا چهار ماه از مبارزه محروم می شوی و اصلا به این گونه نیست که در سازمان معتبری در دنیا حریف خود را انتخاب کنی.

امیر علی اکبری در پاسخ به این سوال که با وجود محدودیت ها در سفر برای حضور در یو اف سی چگونه به این مسابقات اعزام می شود گفت: یو اف سی به خوبی این مسئله را می داند و با توجه به پاسپورت ایرانی که ما داریم سفر یه آمریکا مشکل خواهد بود و ممکن است ویزا صادر نشود و بازی لغو شود. یو اف سی به گونه ای تدارک دیده است که مبارزات من را در مسابقاتی که در کشورهای آسیایی و خاورمیانه برگزار می کند قرار دهد تا مشکلی از این بابت پیش نیاید و بازی کنسل نشود تا انشاالله در آینده این مشکل برطرف شود.

امیر علی اکبری در رابطه با آخرین مسابقه خود با حریف آمریکایی گفت: ای سی ای در تویتی از فایتر های سنگین وزن سازمان پرسید چه کسی می خواهد با امیر علی اکبری فایت کند؟ سه بار هم از کشور روسیه فایتر انتخاب کردند که حاضر به مبارزه نشدند و این برای من افتخار بود که در کشور روسیه هیج سنگین وزنی حاضر نشد با من مبارزه کند. وی همچنین در مورد فایتر آمریکایی گفت: ای سی ای با آقای شلتون قرار داد بست. این فایتر کسی بود که از سال ۲۰۱۲ شکست نخورده بود و در مسابقات استعداد یابی یو اف سی با ناک اوت به برتری رسیده بود. و فکر می کنم هفت یا هشت بازی آخر خود را به پیروزی پشت سر گذاشته بود، ولی ما برای این بازی زحمت زیادی کشیده بودیم و من چهار بار بخاطر شدت تمرینات مریض شده بودم. اما هیچکس نگفت که امیر علی اکبری آماده است، همه گفتند که حریف او ضعیف بوده ، ولی اگر در اینترنت سرچ کنید، خواهید دید که شلتون شش یا هفت سال بدون شکست بوده است. من هیچ دخالتی در انتخاب این فایتر نداشتم و ای سی ای آن را انتخاب کرد.

امیر علی اکبری در مورد فایتر های ایرانی در این رشته گفت: ما فایترهای خوبی در ایران داریم که تعدادی از آن ها زیر نظر من تمرین می کنند و آنها را برای مسابقه به گرجستان اعزام کردیم. قطعا ایران در آینده فایترهای زیادی حتی در یو اف سی خواهد داشت و من تمام تلاشم را می کنم که این ورزش را از ممنوعیت خارج کنیم و بتوانیم یک کمپ خوب در ایران احداث کنیم. علی اکبری در ادامه افزود: مطمئن باشید با توجه به رشد این ورزش در سال های آینده شاهد فایترهای بنامی در ایران خواهیم بود.

امیر علی اکبری در رابطه با مبلغ درامد خود از یو اف سی گفت: یو اف سی جز پر درآمدترین سازمان های دنیا است و فایتر های که در یو اف سی هستند جز پر درآمد ترین ورزشکارهای انفرادی دنیا هستند. وی در ادامه افزود: قطعا هیچ فایتری در ام ام ای قرارداد خود را کامل بازگو نمی کند. ما شاید در چند بازی نخست نتوانیم درامد زیادی کسب کنیم ولی مطمئن باشید اگر انشاالله به همین روال ادامه دهیم شاید یک روزی بتوانیم پر درامد ترین ورزشکار دنیا شویم.

امیر علی اکبری در ادامه در رابطه با فایتر های که زیر نظر او تمرین می کنند اظهار نمود: من چند فایتر خوب دارم مثل حمید قلی پور، حسین امینی و فایترهای دیگر که ما در تدارک یک فایت جدید برای آنها هستیم که از لحاظ رکوردی در جایگاه بالاتری قرار گیرند. علی اکبری افزود: از فایترهای که اکنون در تیم داریم و همچنین از فایترهای که بعدا به ما اضافه خواهند شد در آینده حرف های زیادی خواهید شنید.

امیر علی اکبری در رابطه با حواشی اخیر در اینستاگرام و دعوت وی از مدعیان برای مبارزه گفت: من برای نخستین بارمی خواهم در مورد جریان پشت پرده این ماجرا صحبت کنم، در واقع من در تلاش هستم یک شرکت کارفرمایی بزرگ را از امریکا به ایران وارد کنم که در نظر داشتیم از بین فایتر های ام ام ای در ایران استعداد یابی کنیم. بحث ما فقط ام ام ای هست و هیچ ادعایی در کیک بوکسینگ و بوکس نداریم. تمام تلاش من جهت رشد ام ام ای در ایران است و می خواهم استعداد های ام ام ای را در کشور کشف کنم. وی در ادامه با بیان اینکه : یکی از فاکتور های مهم در ام ام ای داشتن جرات برای مبارزه است، گفت : من از قصد این پست را منتشر کردم تا کسانی که جرات فایت سنگین دارند را شناسایی کنم و این حرکت در حقیقت برای تمرین فایترها بود نه مبارزه واقعی! ما قصد داشتیم با کسانی که استعداد دارند تمرین کنیم و در ادامه آنها را به تیم اضافه کنیم و با این فایترها قرارداد بسته شود و درنهایت شرکت آمریکایی برای آنها بازی و اسپانسر محیا کند که متاسفانه این مسئله با دخالت فایترهای رشته های رزمی دیگر که اکثرا هم مجازی بودند منجر به منصرف شدن من از این کار شد اما در آینده قطعا روش بهتری را برای استعداد یابی انجام خواهیم داد.

امیر علی اکبری در ادامه افزود: فکر می کنم من تنها فایتر سنگین وزن خاورمیانه باشم و هر فایتری را در مقابل من قرار دهند با آن مبارزه می کنم. امیر در رابطه با سازمان UFC عنوان داشت: یو اف سی شهریور به ابوظبی خواهد آمد و سعی می کنم اولین بازی را در ابوظبی برگزار کنیم ولی هنوز سازمان در این مورد تصمیم گیری نکرده است.

علی اکبری در پاسخ به ممنوعیت ام ام ای در ایران اظهار داشت: هیچ نامه ای مبنی بر ممنوعیت این رشته در جایی ثبت نشده است و صرفا بخاطر اینکه فکر می کنند خشونت در این رشته هست قانونی نشده است. علی اکبری افزود: ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که در اینده حداقل یک انجمن برای ام ام ای در ایران ثبت کنیم. تا این رشته در ایران صاحب پدر شود و دست سودجویان از آن کوتاه شود.

وی در ادامه خطاب به کسانی که یکباره می خواهند وارد ام ام ای شوند گفت: ام ام ای به هیج عنوان رشته ای نیست که شما هنگامی که از رشته خود قهر کردید، وارد ام ام ای شوید و موفقیت کسب کنید. علی  اکبری گفت: من چهار سال در تایلند شبانه روز ام ام ای آموختم تا بتوانم مسابقات ام ام ای را شروع کنم.

امیر علی اکبری در پاسخ به این سوال که واکنش سازمان به سربندی که داری چه خواهد بود؟ ابتدا با بیان این موضوع که، این سربند را برای حمایت هیچ مسئولی نبسته ام و تا امروز از جانب کسی حمایت نشده ام و این سربلند را برای دل خودم می بندم گفت:تا جایی که بتوانم و به من اجازه دهند قطعا این سربند را یدک خواهم کشید.

علی اکبری در پایان گفت: من به یو اف سی آمدم تا نشان دهم که یک ایرانی می تواند به بالاترین سطح ورزش حرفه ای دنیا برسد و شک نکنید که هر فایتری در مقابل من قرار بگیرد با تمام وجود می جنگم و انشالله بعد از چند بازی اول که با رنکینگ پایین شروع خواهیم کرد بعد از آن قهرمان های بزرگ و یو اف سی را چلنج خواهم کرد.

آخرین اخبار

علائم سکته مغزی + فیلم
علائم سکته مغزی + فیلم
• مورمور شدن ناگهانی • از دست دادن آنی و موقت تمرکز و هوشیاری • بروز آنی و گذرای سرگیجه • سردرد ناگهانی شدید • احساس طعم عجیب و غیرعادی در دهان • عصبانیت بی دلیل و یا واکنش نشان دادن عجیب به بروز مواردی کوچک • احساس بوی عجیب و غیرعادی در مشام • تغییر در بینایی، بروز دوبینی یا تاری دید